Mensen helpen

Still in quarantaine 


Helpen


Hoi, mijn lieve 'noedels'. Vandaag wil ik het hebben over hoe ik in quarantaine nog steeds mensen hielp. 
Dus doordat ik niet meer naar mijn vrijwilligerswerk mocht had ik mij ingeschreven in 'Kortrijk Helpt'. 


Je moet een aanmeldformulier invullen, deze houdt echt niet veel in. Je naam, waar je woont, waarin je je medemens wilt helpen of je kan eventueel zelf een idee ingeven om mensen te helpen. 



Ik had gekozen voor 'ik wil helpen en boodschappen doen voor iemand anders en ik wil de hond uitlaten.'
Er paar dagen later werd ik gebeld door een vriendelijke mevrouw. Ze vroeg mij of ik nog steeds interesse had in het doen van vrijwilligerswerk. Ik zei natuurlijk ja. De dag zelf nog belde ze mij terug om te vragen of ik boodschappen wou doen voor een ouder mevrouwtje, en een meneer die een risicogeval. Ik heb dit met plezier gedaan. Dit is wel leuk om te doen. 


Wat vinden de ouderen hiervan? 


Het boodschappen doen moest ik dus vaker en vaker doen. Ik vond het leuk om te doen. Ook omdat je een band kweekt met die mevrouw. Ze vertelde mij dat haar kinderen in 'Gent' woonden en dat ze speciaal voor haar boodschappen zouden komen doen, maar ze wist dat ze hulp kon krijgen van iemand dichter. 

Ze vond het leuk dat er iemand was dicht bij haar om haar te helpen als ze hulp nodig had. Zo ben ik ook eens haar medicijnen gaan halen in de apotheek. Nadien hielden we aan haar deur wel met de nodige afstand van elkaar een praatje. Zo vertelde ze mij dat ze het wel apprecieerde dat ik de tijd nam om met haar een praatje te slaan. Met Pasen had ze zelf speciaal een zakje met chocolade - eieren gegeven. Dit vond ik echt lief, maar ook jammer genoeg komt alles tot een einde. 

Met de mindere gevallen van corona durfde ze weer zelf boodschappen gaan doen. Maar geen nood ze is goed met e-mails, dus we sturen elkaar nog via mail. 


Ik wou jullie dit gewoon eens laten weten. Misschien vinden jullie het wel leuk om dit te lezen.

Dus dit was het dan weer! Tot de volgende mijn lieve 'noedels' :) 




Shirley D.F.




Reacties

Populaire posts