Wat nu?

Wat te doen met school? 


De chaos

Eerlijk is eerlijk maar in mijn hoofd gaat het er nu heel hectisch aan toe. Wat met school? Wat met mijn vrijwilligerswerk? Wat met de examens? Hoe lossen ze dit allemaal op? 

Ik dacht het nooit te zeggen, maar ik mis de hogeschool. De lessen verlopen stroef. Ik heb een paar vakken waarvan de docenten een oplossing voorzien. Zo zijn er bepaalde die video's maken als vervanging van de lessen. Die kun je gebruiken tijdens het overlopen van de leerstof. En voorzien op 'Microsoft Teams' een uurtje of meer om vragen te stellen. Maar er zijn ook leerkrachten die dit niet doen, en zij verwachten dat je de leerstof allemaal alleen overloopt en kent. 

De examens

Wat er met de examens gaat gebeuren hebben we nog steeds geen idee van. Het enigste wat ze zeker laten weten is dat de examens hoe dan ook doorgaan. De communicatie tussen de studenten en de hogeschool verloopt ook niet top ... Zo heb ik pas op 'Twitter' vernomen dat ze van plan waren om de EXPO eventueel te gebruiken om examens te laten doorgaan. Het was misschien leuk geweest als ze een mailtje naar hun studenten hadden gestuurd om dit te laten weten. En het is misschien nog niet zeker dat dit zal gebeuren, maar toch vindt ik het raar om op sociale media te vernemen en niet door de school zelf. Ik denk dat school ook best oplet met wat ze doen op sociale media, want ze zijn niet zo geliefd door hun studenten op twitter ... 


Wat denk ik?

Wat ik denk is dat ik er niet zal door zijn. Dit puur omdat ik het moeilijk vindt om te studeren thuis en alles zelfstandig te doornemen en te kennen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel gedaan voor school. Ik heb enkel nog maar een paar dingen ingestudeerd. En taken gemaakt waarvan ik wist dat ze binnen moesten. Ik heb de moed niet om te beginnen aan iets ... Zou niet eens weten waar te beginnen ... 

Ik ben wel heel dankbaar voor de leerkrachten die andere initiatieven voorzien. Zoals deze blog. 

We zien wel hoe het uitdraait zeker? Indien je tips hebt om te zorgen dat ik het wat zie zitten om eraan te beginnen, laat ze dan achter in de reacties! 





Shirley D.F.





Reacties

  1. Hey, Shirley! Ik versta heel goed dat het er allemaal wat hectisch aan toe gaat in jou hoofd, er is ook zoveel dat je bezighoudt deze dagen... Er is veel stress en iedereen maakt zich zorgen over 'wat met die laatste maand?'... Een eventuele tip; wat routine terugbouwen in je dag. Een planning maken met wat je wil doen, opstaan en er gewoon aan beginnen! Hoe sneller je begint, hoe sneller je gedaan hebt! Ik hoop van harte dat het je lukt! Veel succes! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Shirley

    Het is inderdaad heel moeilijk om alles bij te houden in deze tijden. Leuke post dat je maakt, want er zijn vele studenten die zich hierdoor aangesproken zullen voelen. Een tip die bij mij altijd helpt is om een vast schema te plannen aan je dag. Maak bijvoorbeeld een planning voor een week en volg deze dan ook echt. Bij mij helpt dit altijd en dan is alles minder chaotisch. Veel succes!

    Groeten
    Loena

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts